Academia de sanatateÎnvață să ai grijă de tine!

Restabilește-ți sistemul imunitar!

Restabilește-ți sistemul imunitar!

Toamna, schimbările climatice ne pun în pericol imunitatea organismului. Răceala și gripa vin la pachet cu tot felul de simptome care ne scot din ritm și ne epuizează de energie, așa că cel mai bine este să le prevenim, decât să le tratăm.

Sistemul imunitar este un sistem care necesită armonie și echilibru. Fiecare parte a corpului funcționează mai bine atunci când este protejată de stresul de mediu, emoțional și nutrițional. Fiind un sistem complex, pentru a evita complicațiile, este bine să încercăm să îl păstrăm în formă maximă, prin adoptarea unei strategii generale de viață sănătoasă. 

În ansamblu, sistemul imunitar are rolul de a ne apăra de microorganismele care cauzează boli, însă atunci când organismul este slăbit și nu are suficiente vitamine și minerale, el nu reușește să facă față factorilor externi. 

Care sunt motivele pentru care imunitatea noastră este deficitară?

Temperatura scade, așa că preferăm să stăm mai mult în casă, iar bacteriile se dezvoltă în mediile noastre încălzite / închise. Cu mai puțină lumină a soarelui, depozitele noastre de vitamina D scad, drept urmare și efectul lor de protecție.  În același timp, corpurile noastre au nevoie de creșterea Vitaminei C și menținerea acesteia printr-un aport zilnic, pentru că nu este stocată în organism pe o perioadă mai lungă de timp.

Viroza respiratorie, una dintre afecțiunile cele mai răspândite în rândul adulților și copiilor

Potrivit studiilor, viroza respiratorie apare de cel puțin trei ori pe sezon la un adult, având o durata de trei sau patru zile, iar copiii sunt și mai afectați. Ceea ce este important de știut este că un sistem imunitar puternic contribuie la diminuarea riscului de apariție a infecțiilor, reducând durata de evoluție a bolii și asigurând o recuperare mult mai rapidă. Din acest motiv, se recomandă utilizarea produselor imuno modulatoare ca mijloc de preventie. Printre semnele clinice ale virozelor respiratorii se numără congestia nazală, strănutul, tusea, durerile în gât, durerile ușoare de cap, febra și starea de oboseală. 

Este ceva de făcut?

Din fericire, da!  

Pentru a menține un sistem imunitar puternic și echilibrat, pentru a rămâne sănătoși și pentru a evita infecțiile în această toamnă și iarnă, urmați aceste sfaturi:

Ține cont de alimentație!

 Aportul de vitaminele A, C, D și E și de minerale, precum selenium, zinc și Omega 3 pe care îl primește organismul este foarte important. Cea mai bună modalitate este să consumați proteine animale de calitate, cereale integrale, nuci și semințe, fructe și legume proaspete. Deși zilele mai întunecate și vremea mai rece ne provoacă adesea poftă de mâncare, recomandăm evitarea cărnii procesate, alimentelor prăjite sau a băuturilor răcoritoare, deoarece consumul prea mare poate suprima sistemul imunitar.

Obținerea în mod natural a vitaminei C este mai ușoară decât pare: ridicați-vă aportul de fructe și legume proaspete și optați în special pentru fructele de pădure, citricele, kiwi, ardeii grași și legumele verzi. 

 Un boost pentru imunitate îl puteți obține și adăugând ierburi și condimente în timp ce gătiți, indiferent că preferați ceapa, usturoiul, ghimbirul, piperul piper negru, piperul de cayenne, varza, curry sau curcuma.

De asemenea, apa ajută la producerea limfei, care transportă celule albe din sânge și alte celule ale sistemului imunitar. Asigurați-vă că ați consumat minim 2 litri de apă pe zi.

Odihnește-te suficient!

Corpul își recapătă vitalitatea și se întărește atunci când dormi, așa că sunt necesare în jur de 7-8 ore de somn pe timp de noapte. Orele în care organismul de odihnește cel mai bine sunt între 22:00 – 02:00. 

Nu sări peste micul dejun!

Mâncarea unui mic dejun sănătos este o ocazie excelentă de a consuma alimente nutritive, care vă oferă organismului vitamine și minerale esențiale. Acestea sunt necesare organismului pentru metabolizarea carbohidraților și a proteinelor, rezistența osoasă și un sistem imunitar sănătos. Persoanele care consumă în mod regulat un mic dejun sănătos au mai multe șanse să-și îndeplinească cerințele zilnice de nutrienți, să mănânce mai puțin grăsimi și să aibă un nivel scăzut de colesterol, ceea ce poate reduce riscul bolilor de inimă.

Exercițiile fizice

Pe lângă faptul că îți vei îmbunătăți aptitudinile, exercițiile fizice vor spori imunitatea și vor îmbunătăți calitatea somnului. Chiar și 30 de minute de plimbare în fiecare zi pot avea efecte pozitive!

Profită de zilele însorite

Vitamina D, pe care o obținem cel mai ușor de la soare ne întărește sistemul imunitar. Pentru aportul alimentar, stimulați imunitatea cu pește și, dacă aveți deficiențe, vă recomandăm să luați un supliment zilnic de vitamina D3.

Lasă grijile deoparte!

Stresul cronic și depresia pot slăbi sistemul imunitar, ceea ce face ca organimul nostru să fie mai vulnerabil la boli. Astfel, este important să participați la activități care vă scad nivelul de stres: ieșiri cu prietenii la film, la billiard, citirea unei cărți, rezolvarea unor integrame, sau orice altceva vă face plăcere.

Funcționarea normala a metabolismului nostru și restabilirea sistemului imunitar joacă un rol esențial în starea noastră de bine. Ropharma are grjă de tine!